Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2015 07:10 - Маски - Владимир Висоцки
Автор: rainyclouds Категория: Поезия   
Прочетен: 1576 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 15.07.2015 12:14


 

МАСКИ

 

 

                Владимир Висоцки

 

Бе смешно като в залата за смях.

Развъртаха ме ловко, с реверанси:

Сред толкова палячовщини – бях

Като на карнавал венециански!

 

Да се отдам на общия екстаз?

Или да се измъкна от тълпата?

Под тези зверски маски, мисля аз,

човешки са на някои лицата.

 

С перуки, с маски – всички до един:

кой приказен, а кой – литературен…

Съседът вдясно – тъжен Арлекин,

палач е друг, а друг – карикатурен.

 

Един изглежда с маската по-шик,

друг пази тя от клюки и въпроси,

а трети вече бърка своя лик

със маската, която вечно носи.

 

Навлизам в хоровода с весел вик,

но мисъл неспокойна ме обзема –

ако палачът се хареса в миг

и не поиска маската да снеме?!

 

А ако Арлекин все тъй тъжи,

обиквайки лицето си печално?!

И глупавият израз задържи

глупакът на лицето си нормално?!

 

Затяга се кръгът около мен,

улавят ме, към дансинга ме тласкат,

приели всички във един момент

естественото ми лице за маска.

 

Конфети, шум… Но нещо липсва пак.

И всички маски стават прокурори.

Крещят ми, че не съм отново в такт,

и че настъпвам своите партньори.

 

Зли маски ми се смеят отстрани,

а веселите маски стават злобни,

зад тях се крият като зад стени

лицата им – съвсем правдоподобни.

 

Аз музите преследвам, но не ще

разкрия същността им анонимна:

ако под тези маски въобще

полулица и полумаски има?!

 

Аз тайната на маските разбрах.

Анализът на някои показва,

че този равнодушен вид у тях

от слюнки и плесници ги предпазва.

 

Но ако си подлец без маска ти –

носи я! А при вас?... При вас е ясно:

защо си скрил под чуждите черти

лицето си, и без това прекрасно?!

 

Как бих отгатнал честните сърца,

добрите хора как да станат ясни?!

…Разбили биха своите лица

във камък те, ако не носят маски.

 

 

Превод - Добромир Тонев

 

 

 


 

 

 






Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: rainyclouds
Категория: Лични дневници
Прочетен: 54895
Постинги: 114
Коментари: 28
Гласове: 44
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930